۱۳۹۰ خرداد ۱۱, چهارشنبه

اندر حالات و احوالات اصلاح طلبان حکومتی و مصائب آخرالزمان

مدتی پیش دوستی برای همکاری منو معرفی کرد به جوانی که در یکی از این سایتهای خبری اصلاح طلب سمتی دارد. (گویا سردبیر یه بخشی است!) جوان مزبور به من گفت که شما باید گزارشهای اقتصادی برای این سایت بنویسید. من نپذیرفتم چون هیچ اطلاعات و دانشی در زمینه مسائل اقتصادی ندارم. به جوان مذکور عرض کردم: بنده در این خصوص دانشی ندارم. گفت: «مگه بقیه چطور می نویسند؟ چهار تا مطلب بخون از بین اونها یه چیزی بنویس دیگه!» بنده عرض کردم: «شرمنده اخلاق اسلامیتون هستم. من تا تسلط کامل به موضوعی نداشته باشم، در موردش نمی نویسم. مهم نیست که بقیه این کار را می کنند. بقیه درست نمی کنن! (منظورم دقیقا و تحقیقا این بود که بقیه «غلط میکنن» اما بطور مودبانه!)» گفتم: «من فقط در مورد چیزی می نویسم که هرگونه بحث و پرسشی در آن زمینه پیش آمد، بتوانم با اشراف کامل پاسخ دهم و از نوشته ام دفاع کنم.»
مسئله همکاری کلا منتفی شد. امروز اما دیدم جوان مزبور عکس حضرت امام قدس سره رو در فیس بوک خود گذاشته و به مناسبت «ارتحال پارتی» یا همون «ارتحال هالیدی» نوشته: «تسلیت بابت درگذشت کسی که جمهوری را برای برای اولین بار به ایران آورد»!!! اول فکر کردم شوخیه. بعد دیدم در بخش کامنتها خیلی هم جدی از مواضعش دفاع کرده! خدا رو هزار بار شکر کردم که با اون آدم و با اون سایت همکاری نکردم چون به اعتقاد من کارنامه آدم باید تمیز باشه، پاک باشه... باید بتونی در پیشگاه مردمت از عملکردت دفاع کنی و من تا به امروز با سر بلندی می تونم اینو بگم که هرگز و هیچگاه حتی یک کلمه در راستای دفاع از ظالم و پایمال شدن حق مظلوم ننوشته ام... اینکه ظالم کیست و مظلوم کیست، اینکه جمهوری چگونه است و دیکتاتوری بر چه شکل... عرضم به حضورتون با اجازه شما و با اجازه بزرگترهای فامیل، برای روشن شدن معنای جمهوری و دیکتاتوری این ویدئو از حضرت امام قدس سره رو بدون هیچ توضیحی برایش فرستادم. (هدفم توجه به جمله اول این ویدئو بود، آنجا که حضرت آقا می فرمایند: اگر همه مردم بگویند آری، من می گویم: نه!) بدون هیچ بحث و توضیح اضافه در خصوص سایر افکار و عقاید آقای خمینی، برای جوانک مزبور نوشتم: اگر گمان می کنید جمهوری بدین معناست، در فهم خود از واژه «جمهوری» دچار اشکال هستید. به لغت نامه های معتبر جهان برای فهم این لغت مراجعه کنید. امروز دیدم که همین آقای محترم در کمال ادب و احترام بنده را از فیس بوکشان حذف کرده اند! حالا یعنی الان من باور کنم که آقایون اصلاح طلب اهل حذف و قلع و قمع مخالف یا منتقد نیستن؟ میگن سال 2012 دنیا به آخر می رسه! دنیا و حیات تموم شد و این اصلاح طلبان عزیز هنوز معنی «جمهوری»، «دموکراسی»، «سکولاریسم» و «تضارب آراء» رو یاد نگرفتن.