۱۳۹۰ فروردین ۳, چهارشنبه

رامین نیست!

 
یادش بخیر! برادرم یه طوطی داشت که سالها متعلق به دوستش «رامین» بود و رامین اونو بخاطر سفر خارجه به برادرم داده بود. طوطی یا کاسکو یا نمیدونم چی چی بود دقیقا، حرف هم میزد. زمانیکه خونه رامین بوده گویا روزی صد نفر از دوستان رامین میومدن در خونه و با رامین کار داشتن، مادر رامین هم همش میگفته «رامین نیست»! طوطی بینوا شرطی شده بود که با صدای زنگ در همش تکرار میکرد: «رامین نیست! رامین نیست!» وقتی هم اومده بود خونه ما، همچنان این عادت رو داشت که با صدای زنگ در انگار که سوزنش گیر کرده باشه، هی تکرار می کرد:«رامین نیست! رامین نیست!»
 از راست به چپ: مهاجرانی، نگهدار، کدیور
این روزها نمیدونم چرا با شنیدن افاضات بسیاری از حضرات مبنی بر اینکه «شعار مرگ بر دیکتاتور ندید» بی اختیار یاد همون کاسکو می افتم!
به نظر میاد این آقایون/ خانمهای نسبتا محترم، یه چیزی شنیدن و از فرط تکرار، بدون اینکه معنای حرف خودشون رو هم بدونن، همش تکرار میکنن:«رامین نیست! رامین نیست!» یکی هم نیست بهشون بگه خوب شاید بلکه هم رامین خونه بود! ها؟ عزیز دل برادر! «مرگ» یعنی «پایان»! و بالطبع «مرگ بر دیکتاتور» یعنی اینکه مردم خواهان پایان هرگونه دیکتاتور و دیکتاتور بازی هستند. به همین سادگی! کلا من موندم وقتی این جماعت معنی سه تا کلمه سلیس و ساده فارسی رو نمیدونن و مثلا دارن فکر میکنن الان واژه «مرگ» در این شعار یعنی فحش خواهر مادر، چطوری با خودشون فکر میکنن صلاحیت دارن که برای جماعتی نسخه بپیچن؟ یا این حضراتی که سقشون رو با «مردم خشونت نکنن» ورداشتن! برای امتحان به یکی از همین آقایون محترم یه «پخ» (به کسر (ی) سوء تفاهم نشه یه موقع!) بکنین، تا دودمان شما رو به باد ندن و مرده و زنده تون رو جلوی چشمتون به خط نکنن و با چند تا حمله استراتژیک شما رو برای همیشه ی تاریخ سر جاتون نشونن، دست بر نمیدارن که! بعد میان میگن ملت باتوم هم خوردن، تجاوز هم بهشون شد، گاز اشک آور هم خورد تو تخم چشمشون، خیلی مودب و متمدن بگن: دست شما درد نکنه برادر بسیجی! گرفتاری شدیم از دست ایناها... معلوم نیست اینا رفیق پلنگه هستن یا رفیق ملت!
بعدالتحریر اولیه: رجوع کنید به درافشانیهای این آقا!
بعدالتحریر ثانویه: روز مرگ «دیکتاتوری» و «ولایت فقیه» و «سلطنت» و «شاهی» و «پادشاهی» و «حاکمیت یک نفر بر همه» و «نیابت امام زمان» و «ولایت امری» و توهین به شعور یک ملت، در کل خاور میانه نزدیک است و در آن روز «سیه روی شود هرکه در او غش باشد»!
بعدالتحریر بعد از ثانویه: «دفاع شخصی» با «اقدام به خشونت» از زمین تا زیرزمین فرق داره!